Cheerbakis.

Vilken väldigt datorfri helg jag har haft hittills. Fast alltså... ja... datorfri i den mån att jag inte suttit vid den och skrivit. Gårdagen kan man ju kalla allt annat än datorfri egentligen. Mer om det sen.

I fredags åkte jag till mamma efter träningen, för att hålla henne sällskap. Denna gång kunde jag faktiskt göra det också. Vi kollade på Talang 2007 tillsammans. Störde mig på att dragimitatörerna gick vidare. Vad i det numret är värt en miljon kronor?! Snubben mimade till Carolas röst. Kan väl jag också...

Efter att jag vaknat i lördags åkte jag förbi Kvarnbäcksskolan för att ta Marielles dator som hon hade med sig. Jag skulle ju nämligen ha hela laget hos mig, efter träningen, för att kolla på Cheerleading Worlds som livesändes över nätet från Florida. Smått oteknisk som jag är lyckades jag inte koppla allt och naturligtvis var det inte fel på mig, utan på kablarna, så jag kastade mig iväg till Andreas för att hämta andra kablar. Skyndade hem fem minuter och lyckades inte koppla ihop då heller och var sen tvungen att åka iväg och hämta Mickis med bihang. Som tur var kunde min bejbi sätta sig i bilen och åka hem till mig. Så medans jag var på träning så fixade han allt. Wonderful!

Träningen gick för övrigt asbra! I fredags hade jag lovat att tjejerna bara behövde göra programmet en gång om de satte allt. Och så gjorde de det... Så träningen blev rätt kortlivad men det kändes grymt skönt att kunna gå därifrån med en härlig känsla i magen.

Worlds sen då... Ja, vi satte igång vid 14-tiden (när tävlingen började, svensk tid) och sen körde vi på. Några droppade av med tiden men naturligtvis var Melissa, Mindy och Nilda kvar till sist - det vill säga 02.30. De hade typ hunnit småsova lite då och då (eller iallafall ligga och blunda) men de hade banne mig gått in för att se hela tävlingen. Som tur var gav de upp då... Jag - dum som jag är - var tvungen att hålla mig uppe till åtminstone Top Gun. De kom en timme senare. Körde sitt program fullt ut dock - yay! Men när laget kom ut på mattan gick en kille med mitella och en tjej på kryckor. Sen saknades det uppenbarligen en topp i programmet. Undrar vad deras plan för dagen är - då är det final. De stoppar säkert in en reserv. De kan göra sånt med så kort varsel och fortfarande vara galet bra. Mungos.

Vaknade för en timme sen typ och är helt cheerbakis nu! Ska åka förbi Kvarnbäck igen och lämna tillbaka Marielles dator. Sen ska jag förbi mamma och sen träna combat! Länge sen nu. Shit. Jag kommer säkert dö.

So long sweeties.


En brud från Top Gun med Kiara Nowlin - en av USA:s bästa voltare. Tjejen är 11 år och regerar!

Kommentarer
Postat av: Thomas

Bra att ni ska träna...mitt lilla "inneboende päron" behöver röra på sig :-)

2007-04-22 @ 13:52:24
Postat av: Karolina

Hahaha!

2007-04-23 @ 08:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback