Sluta skjuta!

Idag vaknade jag till nyheten om dödsskjutningen i Virginia. 33 människor döda. På grund av en människa.
Jag minns när vi hade Speech i gymnasiet, en kurs där vi lärde oss konsten att hålla tal. Varje vecka hade vi nytt tema. Det första vi fick göra var ett vargtal - det skulle handla om vargar på något vis. Sen hade vi även hyllningstal, säljande tal och försvarstal bland annat. Jag fick MVG på kursen och när den var klar berättade min lärare att en av hennes favoriter, bland mina tal, var mitt försvarstal. Det handlade om dödsskjutningen på Columbine High School - minns ni den? Tyvärr så har jag inte talet kvar för såhär i efterhand har jag ingen aning om vad jag sa! Jag försvarade uppenbarligen mördarna på något vis... och jag vet inte alls hur. Idag skulle jag inte kunna skriva ett försvarstal om studenten som sköt vilt i Virginia. Vad kan jag ha sagt år 2000 som jag inte känner nu? Får mig att fundera över hur mer jag har förändrats sen dess. Jag som går runt och tror att jag är samma person som på gymnasiet. Typ. För övrigt är det skrämmande att jag tog studenten för sju år sen. Det slog mig nu.

Igår var det Prison Break. Näst sista delen för säsongen. Herre min je! Ska bli mycket spännande att se hur allt utvecklar sig! Och jag är väldigt intresserad av tredje säsongens uppbyggnad... Vad ska den handla om liksom?

Jag ska iväg och göra ett reportage strax så jag hinner inte skriva så mycket (sorry Thomas). Förresten - vad är upp med vädret? Det är som om någon lagt ett lock över staden. Helt grått och mörkt.

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback