Farbror Barbro

Vilka är egentligen bloggare? Vanliga människor skriver för vanliga människor. Varför? Får man inte sin skvallerhunger stillad av tidningar och media? Har det sträckt sig så långt nu att kända personligheter inte räcker att skvallra om? Nu vill vi även läsa de innersta tankarna på de som är "vanliga". De som är ingenting alls egentligen.
Jag är förvånad över att detta fenomen blivit så stort. Sällan tar man kontakt med så mycket nya människor, som över nätet. Det får mig att undra hur världen skulle se ut utan datorer. Eller varför dra det så långt - utan bloggar och communities?
Själva spänningen ligger väl i hela dagbokskänslan. Alltid har det varit förbjudet att läsa andras dagböcker. Nu får man göra det öppet. Och för att låta som stans äldsta tant: Var är världen på väg? Snart finns ingen censur över huvud taget. Privatliv blir offentligt och ordet "hemligt" bara något som står i gamla dammiga lexikon.

Jag ska sluta vara så dramatisk. Jag bloggar ju själv. Men tro mig när jag säger att jag aldrig kommer att hänga ut snaskiga detaljer om mitt privatliv här. Letar du efter det kan du sluta på en gång.

Hade nyss träning. Den var majoritet rolig. Framför allt dansbiten. Hump and shake, push and bake. Love it. Vem hade vågat tro att det skulle bli så bra? Men å andra sidan: Vad blir inte bra när mina örnar utför det? "Så leänge de har harmonie i sjeälen" (pratar som farbror Barbro). Då går det.

Ny serie på Kanal5 ikväll. Ska man kolla, månne?

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback