Förbud hit och förbud dit.

Jag har precis försökt att packa lite inför min kommande resa till Riga. Eftersom jag har träning imorgon kväll så kan det bli rätt stressigt att hinna med det då. Framför allt eftersom det är så sjukt komplicerat att packa - och resa - nuförtiden!

Listen to this: Jag får endast ha handbagage till Riga. OBS! Redan där är jag begränsad. Det kan iochförsig vara bra då jag sällan är duktig på att begränsa packning i vanliga fall. Och nu ska jag ju bara vara borta i typ tre dagar. Så förbud mot incheckningsbagage kan jag leva med.
Däremot så är det ju tokförbjudet att färdas med vätskor nuförtiden. Varje passagerare får istället snällt placera alla sina vätskebehållare i en genomskinlig påse. Påsen rymmer bara en liter. Och vätskebehållarna får bara rymma 100 ml var. Foundations, läppglans, en liten parfymflaska... det funkar ju. Men min linsvätska då? Eller tandkräm? Ska de mobba mig för att jag har dålig syn och vill borsta tänderna? Ja, dessa flytande väsen (som jag förresten har hört ska ha mördat flera tusentals människor) måste jag istället hälla över till någon mindre behållare.

Förstår ni att jag packar idag?

Jag var hos optikern i förmiddags. Fick med mig två bågar hem som jag nu har provat. Hittade en favorit och imorgon åker jag tillbaka och beställer. Sen ska jag ha glasögonen i hand inom en vecka, hävdade hon. Fint. Då kanske jag inte hinner bli blind i väntan på dem.

Förresten. Måste säga det: Prison break igår, MYGOD. Och nu ska det minsann pausas i en månad. Galet onödigt. Hur ska jag överleva?
Ikväll är det iallafall Grey's anatomy. Det är min mys-serie.

I'm with McDreamy. Where are you?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback