Pissdag.

Om jag trodde att det fanns en Gud så skulle jag nog vilja påstå att han skrattar åt mig en dag som denna.
Han började mucka med mig redan under natten. Då drömde jag att jag var med i något, som skulle kunna liknas vid Prison break. Jag vet inte vad jag hade gjort mig skyldig till, eller varför, men någon jagade mig. Och det var en obehaglig känsla. Jag fick hela tiden se mig över axeln och akta var jag satte fötterna. Jag sov oroligt.

Sen kom jag till jobbet. Där ringde jag ögonläkaren i hopp om att få en undersökningstid någon gång under veckan. 9 mars fanns det. Tack snälla. Då rekommenderades en akuttid istället som jag tog. Off to SÖS I went.
Där skulle man få pengarna tillbaka om man fick vänta mer än en halvtimme efter sin tid. Jag väntade 29 minuter. Schysst. Väl inne kunde läkaren Liu - eller vad hon nu hette - konstatera att jag minsann inte får bära linser på typ tre veckor. Eeeh. Om någon kan peka på de glasögon som jag kan använda istället för linser, vore jag glad! Nej just det, de finns inte.
Jag fick beställa tid hos Synsam. Dit ska jag imorgon. Hej-då-alla-pengar-jag-har. Jag ska köpa glasögon.

Pricken över i:et var när Kvarnbäcksskolan behagade vara stängd och våra nycklar inte matchade låset. Gee thanks "God". Jag hade hursomhelst trevligt med Emms och Maria som fick komma hit till min mysiga boning och lära sig nytt stuff.
På onsdag istället då örnar. Då är det dags.

Nu väntar jag bara på Prison break. Det var sjukt spännande cliffhanger förra avsnittet. Jag tror jag dör.
Och på tal om tv. Såg Åter till Cold Mountain för första gången igår. Vilken underbar film. Vilken underbar Jude Law.

Hej så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback