Riga - en klass för sig.

Det är helt fantastiskt. Vilken resa! Vilket Riga (eller ja, Jurmala)! Vilka letter...

Hur ska jag sammanfatta allt? Jag tror jag kör en lista.

- Jag fick arsle/ben/fotmassage där massösen snällt nog gav mig en wedgie med trosorna innan hon satte igång.
- Många av mina kollegor blev "våldtagna" av högtrycksstrålen under hydromassagen som storvuxna babuschkor utförde.

- Letter kan inte laga mat.
- Letter kan inte le.
- Mr gay-hairdresser som tvättade och fönade mitt hår nös även i det.
- Grasshopper var en trevlig drink som smakade mintglass.
- Blue laguna var mindre smarrig då den påminde om smält tandkräm.
- Jag har freakingly kul med alla mina vänner på jobbet. Att bara vara massa tjejer och lyckas undvika intriger och bråk är beundransvärt. Dessutom gillar vi varandra! Grymt.
- Jag trodde Malin skulle få rabies.
- I Lettland ber man inte om saker. De vet bäst. (Ett råd på vägen.)
- Dån't vöri. Hi villll mäjk ju naaajs. (Och du blev fin Ida!)
- No! NO! Turn! = Vanliga fraser - med mycket bestämd ton - på Jurmala Spahotell.
- "Nick Lachey" i baren borde gå charmkurs.
- Ångbastun med den iskalla poolen var fantastisk...
- ... min och Idas toalett var det inte.
- Riga var regnigt men Jurmalas sandstrand var kanon.
- De ryska betongblocken i Rigas förorter fick mig osökt att tänka på filmen Lilja forever och att jag inte sett den sen den kom på bio. Måste ses igen.
---
Nu är jag trött och ska sova. Har förresten hört att träningarna gått bra medans jag har varit borta. Gör mig glad i själen. Och rykten säger även att jag snart får superroliga paket på posten. Underbart. Jag som trodde julen var slut...

Spasiba!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback