Ältan.

Jag är faktiskt lite ledsen över att jag inte bloggar så ofta längre. Jag förstår att folk skriver dagbok, det är ändå någonting avslappnande med det. Min blogg var (uppenbarligen) min dagbok. Men nu är det mer en veckobok... eller månadsbok... eller nåt. Jag minns att jag skrev ganska exakt detta i min riktiga dagbok för 10 år sen (innan bloggarnas tid med andra ord). So why do I even try? Mitt bloggande var uppenbarligen dödsdömt från början.

Anyway. DM är äntligen över. Arrangemanget flöt på utomordentligt bra och vi fick mycket beröm. Så härligt, med tanke på allt slit som ligger bakom! Aldrig mer, I say! För mer anledningar än en. Av någon konstig anledning vinner inte Eagles när vi arrar. 2006 var vårt helvetesår och vem stod som arrangör på DM? Jo, vi! I år samma sak. Men det blir inget nytt helvetesår, det vet jag. Vi hade en grov miss och förtjänade inget annat än silver. Men hey - det är ju SM som faktiskt räknas visst? Och där accepterar jag inget annat än guld.
Det var annars en skön tävling överlag. Inte bara på grund av de sex guld vi tog (av sju möjliga I might add) utan för att stämningen mellan lagen var så skön. Ja... iallafall bland de flesta. Det finns ju alltid undantag. Men just denna tävling var de en minoritet så boohoo to you. Haha.

Nu har vi bara sex träningar kvar tills vi åker till USA. Det är ju helt absurt. Jag har inte fattat det än. På de sex träningarna ska programmet anpassas för 19, istället för 20, så vi har lite att göra. Men det är inget vi inte klarar av. Framför allt ska det bli så jäkla skönt att komma bort i tio dagar. Och att umgås med dem jag gillar allra allra mest. Fasiken, va underbart! Men Lotta will be missed - my partner in crime som stannar hemma.

Om vi släpper cheerleading för ett tag då... Så ja, händer inget annat i mitt liv! Jag såg en film igår. The perfect man med typ Hilary Duff, Heather Locklear och Mr Big från Sex and the city. Naturligtvis ingen Oscarvinnare liksom, men söt sådär. Och den fick mig att tänka på saker, jag inte tänkt på på länge. Jag grät en skvätt på slutet.
Och på tal om film så fick jag hem två stycken från Lovefilm AB härom dagen. The Departed och Garden State. Någon som sett någon av dem? Jag tror att jag kan ha sett den första... är det andra något att ha? Annars skickar jag tillbaka dem, osedda. Undrar varför jag fick dem av alla 15 000 de hade...

Ikväll ska jag renskriva sammanställningen av poängen på DM så jag kan mejla den till alla föreningar. Det var en galet tight tävling. Jag tror (men jag kan ha fel) att vårat miniorlag var det enda laget som var rankade etta av alla domare, av alla vinnare. För er som inte är insatta så betyder det... att det var tight.

Hej på sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback