Okej köer.

I torsdags, eller när det nu var, så satt jag i bilkö i typ en timme när jag skulle in till jobbet. Det tog stopp knall fall vid Skogås på motorvägen och sen rörde man sig i snigelfart framåt i en timmes tid. När det hade gått en timme var jag typ vid Telia-huset i Farsta. Det är inte långt, I might add. Tar två minuter att köra vanligtvis. Max.
Anledningen till köerna var att en sopbil av något slag hade hällt ut massa silikon och skruvar på vägen. Tack för den.
 
Någon dag innan hade det varit köer också. Inställd tågtrafik till och med. Ingen visste varför och det kom inga förklaringar på radiostationernas trafikrapporter. Först dagen efter kunde man få förklaring på hederliga text-tv. Det var nämligen så härligt att Circus Maximum, som invaderat Västerhaninge, hade blivit av med alla sina djur. De hade rymt! Smått överraskade bilister mötte kameler på motorvägen och några lamor hade lagt sig för att sova på tågspåret. Sweet. Det hade varit en mycket roligare anledning till att sitta i kö, istället för någon jäkla sopbil! Inget djur kom till skada som tur var. Men de tog ju ett tag att collecta...

Jag funderar på om man ska se Bodyguard som börjar strax. Jag har ju sett den kalasmånga gånger, och kan replikerna utantill, och dessutom så gillar jag den bara litegrann... Men i brist på annat så...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback