Tjänster och gentjänster...

Idag överträffade jag mig själv. När jag hade kört in i garaget, nu efter träningen, så tog det blott en sekund, efter det att jag stängt garagedörren bakom mig, som jag insåg att jag måste ha lämnat nycklarna i bilen... nycklarna med både min garage- och hemmanyckel på. Utan garagenyckel är det svårt att ta sig in i garaget... i garaget stod min bil. Kanoders.
Då blev det till att knacka dörr. Jag plingade på första bästa dörr på bottenvåningen och då öppnar en ung kille. Vi har småpratat lite förut och jag tror att han har "fattat tycke" för mig. Otur att just han fick vara min räddande ängel denna kväll. Han lånade ut sin garagenyckel med frågan "Det är du som äger C3:an och bor på femman va?". Mmm, just det.
Anyways, gick snabbt ut och hämtade mina grejer och lämnade över hans nyckel igen. Det gick ju smidigt och jag hade tur som hittade en med bil, det första jag gjorde. Men nu kan jag inte undgå att fundera över om han kommer kräva en gentjänst någon gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback