Mutter, spott och fräs.

Låt oss väga plus mot minus för denna dag? Ja, låt oss!

+
Min lägenhet är så gott som klar. Men vänta, det saknas en spis...

-
Jag köpte spis från SIBA förra veckan. Jag fick fel. Idag åkte jag dit för att byta. De skulle leverera den nya, och hämta den gamla, idag. De kommer. Jag öppnar. Och det är fel fucking spis igen! Leverantörerna vägrar ta tillbaka den, eftersom de bara följer order. SIBA:s kundtjänst har stängt. Då får jag istället åka dit. Jag är så arg att det ryker ur öronen på mig. Jag träffar Nilda utanför som frågar vad jag ska köpa. Jag skriker "Jag ska inte handla, jag ska döda dem." Leverantörerna står bredvid mig och hör.
Väl inne tar den snälla killen emot mig (som sålde spisen till mig från början). Sen blir de två som "hjälper" mig. Till slut är jag så sur för att inget går min väg att jag vill häva köpet. Ringer pappa. Pappa kommer. Jag får ett kanonerbjudande (det fick jag iochförsig redan innan han kom). Jag tar det med orden "Jag vill bara ha en fucking spis idag.". Vi går hem. Nu väntar jag. Måtte det bli rätt denna gång...

Hur min dag har varit? You tell me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback