Spöken.

Har jag berättat att det spökar i min lägenhet? Förra helgen vaknade jag två nätter i rad av någonting konstigt. Första natten vaknade jag av att något svepte över ansiktet på mig. Jag insåg inte först vad jag vaknat av utan satte mig upp, tände lampan och gick till och med ut i vardagsrummet. Väl där förstod jag ju inte riktigt varför jag gått upp så då gick jag och la mig igen.
Natt nummer två vaknade jag av en massa ljud i lägenheten. Min första tanke var att det var morgon och att min pappa hade kommit in, men sen insåg jag att det var helt absurt. 1) Varför skulle pappa komma oanmäld? 2) Hur skulle han komma in när jag har säkerhetskedja på dörren? Jag somnade om.
Två dagar efter det åt jag lunch ute på en restaurang. Jag såg, när jag slängde ett öga på mobilen, att jag hade råkat ringa upp min hemtelefon. När jag såg det, la jag ju självklart på, men när jag senare tittade på samtalslistan såg jag att mitt "samtal" hade pågått jättelänge. Det funkar ju liksom inte så... Om ingen svarar tar uppringningen slut efter en kort, kort stund. Istället har alltså någon lyft luren hemma hos mig och det är ju konstigt, för lägenheten är tom när jag inte är där.


Kommentarer
Postat av: Lina

Det spökade hos min syrras pojkvän förut me men han flyttade;P

Postat av: cillo

Fan vad läskigt!

2009-06-03 @ 01:05:02
URL: http://cillosdagbok.bloggagratis.se
Postat av: Jos

AHHHHH! Lova att vi ALDRIG har lagkväll hos dig, för jag kommer inte!

2009-06-03 @ 10:05:03
Postat av: Lejla

uuuusch, jag ryser!! Hur kan du va så iskall ang. det, jag hade aldrig vågat vara själv efter ngt sånt! :D

2009-06-04 @ 13:48:52
URL: http://livetenfest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback