Dancing bear!

Jag är smått förvånad över all den uppståndelse som Tingeling-låten fått, efter Melodifestivalfinalen i Globen i lördags. Nu ska alltså ryska staten vara upprörda över den stereotypa bild av Ryssland som porträtterades på scen och menar på att åsikter som överensstämmer med den hör hemma på mentalsjukhus osv.

I texten sjunger de "Dasvidanja Putin" och det slog mig idag att jag vet vad det betyder. Och det vet jag endast för att jag själv sagt dasvidanja när jag, på gymnasiet, spelade rysk nyhetsuppläsare i en film vi gjorde. I samma film drack jag även vodka (fejk naturligtvis), för att förstärka det faktum att jag spelade ryss.

Det kallas humor Ryssland.

Det är ju som att vi skulle bli upprörda varje gång det kommer ett swedish bikiniteam i någon film, där alla är blonda med silikonbröst. Eller att vi börjar gråta när ännu en kvinna kallar sig Inga from Sweden.

Herre min tid.

(För övrigt så är låten fantastisk. Lyssna
här.)

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag älskar Tingaling låten! ;-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback