Dyrare än guld.

Idag har jag haft bror och hans familj på besök. Tanken var lite fika och fixning av digitalbox, men det senare gick inte vägen. Tydligen så är mina signaler inte starka nog. (Det skulle inte vara första gången i så fall, if you get what I'm saying.) Istället ska jag nu behöva köpa en massa sladdar, få min bror att komma hit igen och hoppas på att det löser sig. Om inte så måste någon comhem-snubbe komma hit. Och det innan sista mars för sen ryker mina kanaler. Det vet ju alla vore katastrof. Hrmpf.

Om en sisådär två timmar ska jag bege mig på träning. Har lite grejer jag borde lösa innan dess men det verkar inte riktigt vara min dag idag. Just nu är jag mest bara hungrig. Har inte ätit något direkt... förutom fikat. Och det går ju inte för sig.

Hamnade för övrigt mitt i ett matematiskt tal på mataffären imorse. Kvinnan innan mig i kön handlade saffran och hon och kassörskan hamnade i någon diskussion om hur dyrt det är ("dyrare än guld", sa biträdet). Anyhow, jag hör ju att de pratar men jag är ju inte insatt i diskussionen liksom... förrän de båda typ borrar ögonen i mig och slänger ur dig "Men jaaa... det borde ju betyda att ett kilo saffran kostar typ... 800 spänn... Eller? Blaha... gram kostar yaddi kronor... och så... noll komma två...". Eh. Varför frågar de mig? "Ja, det är dyrare än guld iallafall" kostaterade de igen innan kvinnan gick. Fint. Det ska jag komma ihåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback