Spider, spider on the wall.

Okej, jag höll seriöst på att inte komma in i min lägenhet nu när jag kom hem från träningen. När jag kom hem från jobbet upptäckte jag en fet spindel ovanför min ytterdörr. En fet alltså. Jag har nog aldrig sett så stor i Sverige. Redan då var jag rädd, men han satt en meter ovanför dörren så jag öppnade snabbt och sprang in. (Jag såg liksom framför mig hur han skulle släppa väggen och landa på mig när jag gick in.)

Nu när jag kom hem från träningen var ju han det första jag tittade efter förstås. Han satt inte längre på sin plats. Istället satt han precis i springan till dörren! Så när jag försökte öppna dörren så skulle den liksom slå i honom. (Jag såg framför mig hur han vid en snudd skulle springa in i min lägenhet.) Jag var seriöst rädd. Funderade på att ringa pappa men det kändes lite brutalt. Istället gick jag och snodde grannens reklamblad för nån pizzeria och slog honom med det (ja, spindeln alltså, inte grannen). Han föll ner på marken. Väl där fortsatte jag vispa pappret på honom tills han tillslut for in i grannens dörr. Då öppnade jag och sprang in. Aaah!

Han kommer haunta mig.

Lycka: nu Desperate, sen Mindys Gilmore Girls-avsnitt till mig! Yay. Om jag orkar se allt, vill säga. Annars, desto mer lycka senare i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback