Voffski.

Oj, jag måste ju berätta om vad som hände igår!

Jag och Linn var ute och körde i Kvarntorpstrakten någonstans. Helt plötsligt ser jag hur en hund kommer springande rakt mot bilen. Jag tvärnitar och öppnar dörren och hunden kommer fram och hälsar snabbt. Jag stänger igen och svänger in till kanten (vilket kanske tar fem sekunder) och när jag öppnar dörren igen är hunden borta. Vi kliver ut. Ingen ägare syns till. Hunden är spårlöst borta och trots att vi visslar och ropar så kommer han inte.
Där står vi regnet och börjar tro att vi sett en spökhund. Först några minuter senare kommer en man gående och det visar sig vara ägaren. Stackars vovven hade blivit skrämd av en smällare och satt iväg som ett skott. Åh, hoppas hoppas de hittade honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback