Genier och pirater.

Gårdagskvällen tillbringade jag med min kära Ylva. Innan vi möttes upp utanför Biopalatset åt jag middag med mina föräldrar och Marias föräldrar på Jensens. Men klockan 19 träffade jag alltså Ylva. Vi gick till Chutny så att hon kunde få i sig lite mat och sen gick vi och såg Pirates of the Caribbean 3. Vi hade det jättemysigt och hade mycket att prata om. Väldigt mycket. Skönt att få ventilera. Efter bion åkte vi till mitt jobb och hämtade min bil (men missade att plinga vid rätt hållplats på tvärbanan så vi fick gå från nästa). Jag skjutsade hem Ylva och var hemma själv vid halv ett.

Filmen kändes faktiskt inte som 2:48 även om den var lång. Måste ju vara ett gott betyg ändå? Men jag måste medge att jag inte hänger med i svängarna ibland. Och egentligen tilltalar inte den genren av filmer mig. Men har man sett ettan och tvåan måste man ju se trean. Och Johnny Depp är anledningen till att jag sett dem allihop. Han är outstanding i rollen som Jack Sparrow! Öppningsscenen med honom i senaste filmen var helt genial.

Geni är ett ord jag använt mycket på senaste tiden. Det ska ju inte missbrukas för då förlorar det sitt värde men jag har svårt för att komma på något annat sätt att förklara folk som Wade Robson, Timbaland och Johnny Depp. Att kalla någon grym känns inte som en lika stor komplimang. Så geni it is. Men jag ska inte prata om fler genier på ett tag... de finns inte så många. Jag har bara lyckats stöta på dessa tre inom loppet av en vecka.

Ciao.


Kommentarer
Postat av: Mindy

Johnny hälsar tack för dom fina orden, hööhö!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback