Ni äcklar mig!

Idag har jag inte huvudvärk. Idag har jag istället huvudbry. Jag har ungefär en triljard saker att tänka på. Tio procent är trevligt. Resten är mest ett pain in the ass. (But this too shall pass.)

På väg hem från mamma och pappa idag (jag hade varit där och ätit middag med Zdenko, Anette och barnen samt Robert och Maria) så råkade jag ut för äckligaste grejen. Vid ett rödlyse riktigt känner jag hur personen i bilen bredvid stirrar på mig. Jag tittar dit lite snabbt och möter en äcklig mans blick. Jag vänder huvudet framåt igen och då rullar han fram bilen lite, som att få bättre överblick över mitt ansikte. När lyset slår om till grönt åker jag sakta iväg för jag tänkte att han kunde få sticka iväg först. Han åker snabbare än jag men vänder sig helt plötsligt om och stirrar på mig igen, vilket resulterar i att han inte kan styra rakt och kör över på min fil! Det i sin tur gjorde ju att jag var tvungen att sakta ner för att inte köra in i äcklet. Usch! När mongot inser att han vinglat alldeles för mycket svänger han tillbaka till sin fil och kör iväg.

Jag hatar dig nu, äckel-man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback