Potatisgris?

Jag hamnade i värsta biljakten på väg hem idag! Eller ja, värsta och värsta... och njae, det var väl ingen jakt egentligen... men typ. Mitt i var jag i alla fall.
Jag låg bakom en lila skåpbil utan reg-skylt. Och bakom mig låg en polisbil och kröp. Jag kände mig lite som salamin i en sandwich men jag kunde ju inte göra så mycket annat än hålla mig där. För alla som känner till Haninge så låg jag i den positionen från Jordbro-rondellen hela vägen hem till "min" rondell vid macken där jag bor. Där smet polisen in framför mig och slog på blåljuset. Puckot i den lila skåpbilen stannade direkt. Vilket resulterade i att jag fick stanna typ mitt i rondellen. Efter ett tag (eller efter vilt gestikulerande från poliserna?) fattade människan att han/hon kunde svänga in på macken istället. Då gled jag förbi och åkte hem. Spännande. Eller ja, egentligen inte. Men jag körde en väldigt korrekt tur hem i alla fall. Blinkade ordentligt när jag skulle ut ur rondeller och stuff. Man gör inte gärna fel när poliserna är i häcken på en! Å andra sidan tror jag inte de hade stoppat mig ens om jag kört rakt över rondellen... om den lila bilen hade typ en last med knark var nog jag mindre spännande. (Och jag förutsätter att det var en knarkfull bil. Min story får mer cred då.)

Well, det var mitt äventyr denna eftermiddag. Nu ska jag snart hoppa i duschen och sen ikväll är det både So you think you can dance och American Idol. Härligt. Men först ska jag vika lite tvätt - how fun!

Hej så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback