Morrhår och ärtor.

Jag är så trött så jag vet knappt vad jag heter. Men jag känner ändå att det är läge för en snabbrapport från helgen.

Idol-finalen var sjukt kul. Vi fick bra platser på läktaren och det var en helt annan grej att sitta där och se det live, än att kolla på tv:n. Globen var fullsatt (helt fullsatt) och stämningen var enorm. I reklampauserna uppträdde de Idoler som åkt ut, och i långa pausen körde Danny. När Peter Jidhe berättade att det bara skilde 0,2 procent så skickade jag en röst på Marie och det var nog den som gjorde susen, tror jag. Dock så måste jag säga, nu när jag sett reprisen på tv, att ljudet var kacko när Marie sjöng vinnarlåten första gången, så det var tur att folk röstade mer på de andra två framträdandena... annars hade det gått åt pipan.
Anyhow, efter finalen slussade bussar oss till Café Opera och där var det packat med folk såklart. Efter ett tag anlände de flesta Idolerna och gjorde ett framträdande. Sen kom Amanda och sjöng, och sist Marie. Efter det rensades golvet från bord och stuff och dansgolvet var ett faktum. Svinkul.

Upp tidigt på lördag och åkte till Järbo. Väl där hade vi supermysigt. Vi firade Marko, åt gott, satt framför brasan, tog långpromenader och klappade deras två katter till förbannelse (iallafall jag och Maria). Jag lär Truls sova med mig, eftersom hon är stans mysigaste katt, men det ångrar jag lite idag. Hon väckte mig nämligen gång på gång bara för att hon ville just mysa. Buffade mig i ansiktet och rullade runt på min mage.
Jag sov alltså lite dåligt och idag är jag sjukt trött. Så snart ska jag däcka.

Träningen idag gick bra. Roligt att göra lite julprogram. Imorgon är det föräldrarmöte inför USA-resan. Woohoo, det är snart dags!

Herrå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback