Parfymen.

Jag måste bara göra ett separat inlägg för Perfume. Såg den igår. Vilken ytterst, ytterst bisarr film. När den var slut var jag tvungen att fundera över om den var bra eller inte. Jag sov på saken och kom imorse fram till att den var ganska fantastisk (ett ord jag använder galet mycket nuförtiden förresten). Ben Whishaw, som spelar huvudrollen, är helt fenomenal. Han är bara ett år äldre än jag. Får mig att undra vad jag gjort med mitt liv? Men som jag delade med mig av till mina kollegor häromdagen: Jag skulle bli en usel skådespelerska. Varför? För varje gång jag förställer mig eller min röst - och det här är sant - så kliar det något förbaskat i min näsa!

Jag kanske är en modern version av Pinocchio?


Kommentarer
Postat av: R

Tyckte faktiskt att filmen var bättre än boken. Filmen missar bara en sak: att förtydliga att han försöker framställa doften av kärlek eftersom han själv inte kan känna känslor. Det är tydligare i boken.

2007-02-16 @ 08:46:22
Postat av: Eveliina

Tja. Du måste ju läsa boken också! Den är garanterat minst lika bra som filmen. Ta det från äkta finsk norrlänning.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback