Fredagen den 13:e.

Jag har aldrig varit sådär jättevidskeplig så att jag tror att fredagen den 13:e är extra olycksdrabbad. Jag kan dock ha ändrat uppfattning efter idag.

Idag var dagen jag väntat länge på. Jag skulle äntligen få göra extensions. Ja, eller det är fel ord. Jag skulle göra en förtjockning. När jag kommer till salongen, efter att åkt kommunalt i 30 minuter, är det första frisören säger: "Har du fått mitt meddelande?". Jag hade uppenbarligen inte fått det eftersom jag lyckats glömma min mobil hemma (första gången någonsin typ) så då får jag reda på att hennes makapär, som värmer keratinvaxet, har exploderat i handen på henne. Den började brinna och hon gjorde illa handen. Jag är glad att jag inte satt där när den brann, men så sur för att jag åkt i onödan. Och inte nog med det. Imorrn går hon på semester så jag får ingen förtjockning där innan bröllopet... Typiskt! Som att någon annan salong kan ta emot mig inom en vecka... Fuck.

Jag började faktiskt böla för det där jäkla håret! Och för att jag skulle behöva åka kommunalt tillbaka till jobbet igen.

På väg hem gick en gråsvart katt över vägen. Jag var tvungen att sakta in bilen. Då stannar katten. Mitt framför mig. När jag tutar tittar den bara på mig. Så jag får tuta massa gånger och den bara tittar på mig för varje gång jag gör det. Då får jag istället backa lite (och ser då att en buss kommer bakom mig) och köra runt kattjäkeln. Bakom mig ser jag hur bussen också får sakta ned. Den lyckades nog dock skrämma iväg kissen så att den slapp väja. (Blev det syftningsfel där? I don't care.)

Det kanske är bäst att bara lägga sig och dra täcket över huvudet så att inget mer illa hinner hända. Om någon känner till en salong, gärna i Haninge, som gör extensions och som kanske inte är sådär överpoppis så att tider sällan finns - meddela mig.

Hej.


Kommentarer
Postat av: Melissa

HALLÅ! IGNORERAR DU MIG ELLER?
JAG KAN JU GÖÖÖÖRA!

2007-07-13 @ 23:50:08
Postat av: Mindy

JAPP, vi tyckte de va så roligt sist ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback