Fyrfota besök.

Innan jag berättar om min dag måste jag givetvis ta tillfället i akt och säga att jag hade en givande stund med min bror i centrum igår. Han tyckte det var taskigt att jag inte nämnt det i mitt djupa inlägg nedan. Anyway, först hjälpte jag honom hitta shorts och diverse andra sommarkläder och sen tog vi en fika och pratade djupa saker. Det var naturligtvis mycket trevligt. Sommarkläder behövde han eftersom han och Maria drar till Kina imorgon - lyckosarna! Två veckor blir de borta på bröllopsresa. Första stopp Peking, sen paradiset Hainan och sist Shanghai innan de kommer hem igen. Jag är inte ett dugg avundsjuk...

Idag var min första dag på jobbet som "vikarierande chefredaktör". Med andra ord gör jag förra tjejens arbetsuppgifter men det är fortfarande hon som planerat tidningen. Mitt första nummer börjar vi jobba på om fyra veckor ungefär. Det känns spännande och roligt. Kul med annorlunda arbetsuppgifter!

Efter jobbet åkte jag hem till mamma och pappa en sväng och sötaste saken hände där! När jag och mamma satt framför tv:n hörde vi plötsligt ett välbekant klor-mot-golv-ljud. Det brukade låta så när vår hund Pepino tassade över golven. Och innan vi vet ordet av rusar en pytteliten hund in i vårt matrum! Hon blir jätteglad när hon ser oss och kommer fram och vill hoppa upp i soffan. Smått chockad lyfter jag upp vovven och gissar mig till att någon förmodligen tappat bort den (och att det inte alls är ett svar på mina böner). Och jag hade rätt. Grannen hade sin dotter på besök och det var hennes. Hennes man kom runt och hämtade den 15 veckor lilla valpen och sen var den utom min ägo igen. Attans, vad söt den var! Och den förgyllde mitt liv en kort stund med sitt besök.


Såhär såg tussen ut. Fast valpig. (Norfolk terrier.)

Sen jag kom hem har jag pulat med min nya mobil. Nu är den fit for fight. Äckligt söt och mycket trevlig att ha och göra med, tycker jag. Känner mig nöjd med mitt val.

Och ja, det var väl mitt livs story för dagen. Nu ska jag väl göra något patetiskt i stil med att se Extreme makeover: Home edition eller något. Det känns väl lagom IQ-befriande en måndag som denna?

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback