Helgen som varit.

Long time no see, jao. Låt mig se nu... Vad har hänt i mitt liv de senaste dagarna?

I fredags när jag kom hem, smått sönderstressad från jobbet, åkte jag och bejbi ut till Dalarö. Han hade aldrig varit där ute förut. Vi parkerade bilen och gick i solen längs med vattnet. Satt lite på en brygga och myste i småstadsidyllen. Sen åt vi gott på en restaurang där innan vi begav oss hem igen. På vägen hem stannade vi till vid Schweizerbadet så att jag kunde visa honom denna av mig omtalade sandstrand. Lite snopet att då upptäcka att inget finns kvar av det jag i mina ungdomsdagar njöt av. Halva stranden var typ bortspolad och det var inte alls lika fint längre. Åker folk dit och badar fortfarande? Anyways, det var ju sand och det var vatten. Det är ju ändå fint i kvällssolen sådär. När bejbi körde hem höll jag för hans ögon lite och tänkte lotsa honom själv. Det var inte lyckat kanske. Speciellt när jag inte kan höger vs. vänster i pressade situationer...

Igår var det förbundshelg så då satt jag inburad från 10 till 16.30 inomhus, med undantag för lunchen. Efter det gick jag hem och fixade mig för att klockan 18 möta min klass från högstadiet för vår 10-årsreunion! Det var faktiskt grymt kul att träffa dem och alla var sig lika. Dessutom var min gamla klassföreståndare där som special guest. Hon kände inte igen mig eftersom jag inte var så mörkhårig på högstadiet. Sen klickade minnet när hon kom på att jag var hennes straight-a-student. Haha.
Vi var bara 11 där, trots att i princip alla hade fåtts tag på och lovat komma. Men strunt samma - de viktigaste var där! Och det var en skön tripp down memory lane.

Imorse var jag uppe med tuppen klockan 8 för att fortsätta förbundshelgen. Det var bara lite diskussioner och inte lika intensivt som gårdagen. Vi var klara vid 13 och då gick jag och Helena och åt grekiskt i centrum. Sen åkte jag till mamma och pappa och sen hem. Nu sitter jag här och har precis sorterat bort vinterskor och ersatt med sommarvarianter. Jag har väldigt mycket mer sommarskor upptäckte jag... De får inte plats på min lilla skohylla i min lilla lägenhet. Nåväl.

Måste ner till förrådet! Tjadå hej!

Förresten - EM nästa helg. Hur effing underbart är inte det?!

Kommentarer
Postat av: lejla

jag åker den andra, så det var PRECIS så jag hinner vara med :D Vad ska vi hitta på?:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback