Pite-palt.

No worries, I'm back! Livet är som det ska vara, med andra ord. Glömde ju säga det men åkte till Piteå tidigt i fredags för att döma DM Norra. Tävlingen var iofs på lördagen, så fråga mig inte varför vi åkte så tidigt, men vad gör man inte när man blir tillsagd?
Jag ska inte flytta till Piteå. Det fanns typ en stor gata som jag antar klassades som centrum. Iofs en mysig galleria som hette Småstaden där alla butiker inuti såg ut som små trähus, men annars inte mycket mer än så. Det luktade fjärt eftersom de valt att lägga pappersbruk mitt i stan och så var alla godisar gamla. I butikerna alltså.
Jag skildes åt från mina medresenärer, vid åttasnåret redan och kunde sen ligga och kolla på tv alldeles själv i mitt enkelrum. Cred till Katarina (arrangören) som fixade enkelrum åt oss alla!

Dagen därpå ägnades naturligtvis åt tävling. Det gick bra att döma, trots att det var länge sen sist (och att jag inte gått domarutb. i år). Jag, Katrin och Heli låg relativt lika hela tiden och jag i mitten. Känns ju bra. Att Heli var hårdare känns ju rätt givet - hon är ju finsk. Innan hon åkte konstaterade hon att vi skulle ses på EM. Hon var säker på det. Det var ju trevligt.

Nu ska jag packa upp tänkte jag. Känns helt konstgt att behöva åka till jobbet imorgon. Jag som jobbat hela helgen. Nåväl, veckan är snart över och på fredag drar jag till Göteborg för DM Södra. Ser fram emot det! Inte lika utdragen resa nästa gång!

Hej på er.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback