Alex Schulman.

Haha, det här är helt fantastiskt! Säga vad man vill om Stureplansprofilen Alex Schulman, men hans texter är roliga. Såhär stod det i hans blogg (eller dagbok, som han kallar det) på aftonbladet.se:
---
På IKEASs hemsida finns virtuella Anna. Till henne kan man ställa frågor om Ikeas sortiment och allt annat som rör Ikea. Men vad händer om en suicidal person vänder sig till henne för att få stöd? Här är mitt samtal med Anna, ord för ord.

Jag heter Alex Schulman.
- Hej Alex. Trevligt att träffas!

Jag är ledsen.
- Ingen fara.

Nej, jag menar: jag är deprimerad.
Du kanske ska lägga dig och vila en stund.

Det skulle inte hjälpa.
- Det var synd.

Allt är Ronnie Sandahls fel.
- Vad är problemet? Jag hjälper gärna till.

Han ger mig en tillintegörande ångest.
- Jag behöver aldrig ångra någonting. Allt jag säger och gör är väl planerat i förväg.

Det är ju tur för dig.
- Visst är det det.

Jag tänker på döden.
- Kan du säga det där igen, fast med andra ord så kanske jag förstår bättre.

Livets slut.
- Det där vet jag ingenting om.

Jag funderar på att hänga mig själv i en takbjälke.
Här kan du söka mer information om produkterna i serien HÄNGA.

Men förstår du inte, kvinna? Jag vill inte leva längre!
- Vad trevligt!

Trevligt?!
- Ja, en positiv attityd är alltid uppskattad.

Men du är ju rubbad i huvudet!

- Jag är smart nog!

Vill du att jag tar mitt liv?!
- Jag har inga pengar.

Okej, that's it. Nu skjuter jag mig själv i huvudet. Farväl!
- Hej då Alex! Tack för att du tog dig tid att tala med mig.
---
OBS! Jag har inte ändrat stavfel - trots att det tog emot - men jag menar, det är ju faktiskt någon annans blogg. Där kan man inte gå in och ändra.

Nu ska jag iväg på träning. Typ fyra borta idag? Tjoho.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback