Patetiskt, Sverige!

Nu har jag hunnit läsa lite fler tidningsartiklar, än imorse när jag skrev om ESC, och jag kan bara konstatera en sak. Svenskar är patetiska. Nu när Sverige placerade sig dåligt, kommer en rad olika ursäkter och bortförklaringar. Vanligast är väl att "östländerna röstar på varandra". Ola Salo, som jag faktiskt respekterat fram till nu, kallar ESC för "dyngtävling" och Serbiens bidrag anses av vissa vara plagiat.
Personer som droppar citat som dessa har jag bara en benämning för: dåliga förlorare!

Om folk undersöker fakta, innan de rabblar upp massa trams, skulle de inse att vinnaren hade varit densamma även om de så kallade "östländerna" inte hade fått rösta.
Och se det för vad det är, snälla. Sverige gav Serbien 10 poäng. Om nu inte svenskarna gillade låten så måste det bero på alla juggar som bor i Sverige. Om de nu är tillräckligt många för att ge Serbien en 10:a, hur många serbiska invånare ska det då inte vara i Bosnien, Kroatien eller Makedonien?!
Sverige gav Finland 12:an. Jag gillade sången, no doubt. Men var den verkligen bäst, Sverige..?
Och i "östländerna" är det så mycket prestige i en sådan här grej. Där engagerar sig folk. Höjer sin artist till skyarna och stöttar! Då får väl "stornationer" ta smällen, om de antingen skickar crap-bidrag (á la England) eller divor som ser det hela som "en kul grej".

Nu är det väl i och för sig få som inte tycker att Serbien är en värdig vinnare. De flesta stör sig väl på andra länder som hamnade i topp... Jag gillade Serbien, Ryssland, Vitryssland, Moldavien (alla topp tio) och diggade Ukrainas låt fett (även fast jag inte ville att den skulle vinna). What does that make me? O-svensk? Bite me.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Grekland var bra...resten var sådär....

The Ark gjorde ett uselt framträdande...så vi hamnade där vi förtjänar..
/T

2007-05-14 @ 21:34:29
Postat av: Neli

F*n vad bra skrivet bruden ;D Diggar dig :) Och självklart ska man dra ner till Beograd nästa år och kolla.. De får kosta hur mycke som helst.. JAG ska va där iaf ;D Haha / Ciaaoo

Postat av: Neli

Haha :D Jag vet, man får rejällt med gåshud när man ser välkomnandet.. Så mycke foolk liksom :D Haha, verkligen häftigt ;D Äe du från Balkan elle?? :)

2007-05-15 @ 16:33:02
Postat av: Neli

Okej :) Niice ju ;D Hehe... Kramen & ha de bäst bruden!

2007-05-15 @ 18:49:16
URL: http://nelicera.blogg.se
Postat av: Tamara

du har helt rätt :)

2007-05-17 @ 17:40:52
URL: http://tamaraviktoria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback