Vill ha vovve!

Jag vill ha en hund! Jag har typ tjatat på bejbi, på att han ska köpa en, men jag vet att han har fullt upp med träning och jobb och allt. Plus att han vill ha en stor hund och hans lägenhet är liten.
Jag har också fullt upp med träning och jobb men jag kom på att min kära lilla mamma faktiskt går hemma om dagarna. Hon skulle kunna ta tand om en eventuell vovsing.
När jag droppade idéen - mest på skämt - blev hon inte alltför förtjust dock. Men jag vet att hon aldrig någonsin skulle säga nej om det väl kom till kritan. Det är väl snarare jag som måste se över mitt liv lite och titta om det verkligen finns plats för en liten varelse. Vore coolt dock.

När jag började tänka på det här igår så gick tankarna över till Pepino. Han var min lilla hund i många år men gick bort för ett tag sen. Jag saknar honom otroligt - för han var världens sötaste! Ingen annan hund kommer någonsin leva upp till hans rykte. Jag ska inte ens börja skriva om honom... då kommer jag aldrig kunna sluta.
Har ingen digital bild på honom så jag sätter in några på hans ras istället. Bara för att ni ska veta ungefär vem jag pratar om. (Pepino var sötare än majoriteten Bichon Frisés dock, vi klippte honom aldrig sådär "klassiskt".)


Typ som Pepsi (i hans yngre dagar).
Klassisk utställnings-Bichon.

Nu måste jag jobba. Stress, stress!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback