Working my magic

Måste bara börja med att berätta att jag var här 7.28 imorse. Jag hatar att trafiken är så oberäknelig. Och precis bredvid Mio Möbler och det där, låg det ett smaschat rådjur på vägen så man fick väja. Det var lite gross. Och här, när man svänger ner mot Hammarby Sjöstad, har det legat en grävling i typ två veckor nu. Han flyttar på sig ibland... Men liksom, euw. Kan inte något bara skölja bort kadaver?

Igår var det semifinal i ESC. Vilka galet startfält! Stör mig på de som är oseriösa men ja, finns ju alltid några varje år... Jag och Andreas tippade tio var som vi trodde skulle gå vidare. Jag prickade bara in fem (han sex). Då hade jag ändå valt relativt normala bidrag där antingen låten var bra eller där artisten kunde sjunga... Det kom ju med en hel del där så inte var fallet.
Anyways, märkte ni att Serbien fick mest applåder? Hon var helt överlägsen alla andra där igår. Sjöng bättre än vad jag någonsin hört henne. Mycket bra! Annars är ju Vitryssland klart bäst. Har sjungit på låten hela morgonen. "Work your magic now, I don't want to lose this feeling. I am able and I'm willing, yes I'm willing!". Miche bra jao. Det jobbigaste med den låten är hans uttal av e/i. Feeling och willing låter likadant liksom. Yeah well. Killen är från Vitryssland, vad ska man göra?
På lördag ska alltså The Ark få möta seminfinalisterna. Vill inte vara den som är den, men jag tror inte de vinner. Rösterna de får, får de för att de är The Ark. Inte för att låten är bra. För första gången man hör den så är den faktiskt inte så bra.

Do you know (Ping pong song) spelas på radion nu. Enrique Iglesias. Säga vad man vill om honom men låten är min absoluta favorit just nu. Och har ni lyssnat på texten? Ah, mitt hjärta blöder.

Idag är det fredag - woohoo! Ser fram emot en ganska lugn dag på jobbet och sen träning. Imorgon ska jag hjälpa Falcons på en möhippa. Jag känner ju en av möhippeplanerarna. Ska faktiskt bli riktigt skoj.

Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback