"You remind me of the baby..."

Jag satt, av någon underlig anledning, och tänkte på hur det skulle vara att bli placerad i en labyrint. Jag har en gång i tiden lärt mig ett knep på hur man tar sig ut rätt lätt. Jag undrar om den teorin är en myt eller om den faktiskt stämmer. Tänker inte dela med mig av lösningen, för de som blir placerade i en labyrint förtjänar säkert att svettas lite.

Anyway, här är en av tidernas skönaste filmer. Se den, om du ännu inte gjort det! Det är så där sagolikt fängslande. Och David Bowie är grym som trollkung. Och alla varelser är så söta: den orangea, snälla monstret Ludo, Didymus som rider på hunden Ambrocious och det förvirrade trollet Hoggle... Åh, sweet memories!



The worm: 'Allo.
Sarah: Did you say... hello?
The worm: No, I said "'allo," but that's close enough.
Sarah: Oh... you're a worm, aren't you?
The worm: Yeah, that's right.
Sarah: You don't by any chance know the way through this labyrinth, do you?
The worm: Who, me? No, I'm just a worm. Say, come inside, and meet the missus.

Kommentarer
Postat av: Mindy

Ehm.. Nördfaktor 104859101038582
:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback