Packa pappas kappsäck.

Jag håller på och packar inför morgondagens bravader men jag ville bara flika in en grej. Köpte Läkerols Split idag. Det är typ stora "halstabletter" som har två smaker. Mitt självklara val hade ju varit lakrits/hallon men den var slut (eller fanns inte ens?) så jag tog lakrits/hjortron istället. Förresten så heter hjortron cloudberry på engelska. Det fick jag lära mig idag och jag tyckte det var sött. Anyhow, tillbaka till grejen: De är jättegoda!

Så. Nu ska jag packa igen. Sen ska jag se Heroes-avsnittet från igår. Om jag hinner. Måste göra lite annat stuff också. Är helt slut i huvudet efter två arbetsintervjuer och ett studiebesök idag. Pust. Förresten, det hände en rolig dag när jag hade studiebesök. Vi (jag och de tre eleverna) satt inne i konferensrummet. Jag satt med ansiktet mot fönstrena, som vätter ut mot korridoren, och ungdomarna satt med ryggen mot dem. Helt plötsligt när jag satt och höll på att svara på en av deras frågor knallar Julia förbi utanför och gör värsta grimasen samt någon rolig pose. Det brast för mig. Måste ha verkat skumt inför barnen då jag inte förklarade varför detta spontana skratt kom. Nåväl. De verkade inte bry sig så mycket. Kanske lyssnade de inte alls på mig? Ja, jag säger då det: dagens ungdom! Det var ju inte som att jag bjöd in dem...

Okej det blev en lång inflikning. Hejdå hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback