Abercrombie & Astrid.

Två grejer:

Jag har hört rykten om att Abercrombie & Fitch ska öppna en butik i Stockholm. Någonting inom mig gör ett litet glädjeskutt (eftersom jag älskar A&F) men samtidigt tar det bort lite av charmen... Det är ju värsta stora grejen att få gå och shoppa loss på A&F när man är i USA! Det är ju halva charmen med resor dit! Nu kommer var och varannan, med lite känsla för coola kläder, gå med såna kläder här i Stockholm. Och jag lär sällan pallra mig till affären eftersom det då inte känns lika coolt.
Tråkigt.

Jag såg Allra käraste syster (en av Astrid Lindgrens lite mindre kända sagor) i torsdags. Den gick på tv. Jag missade början men såg väl halva ungefär. Anledningen till att jag stannade på den kanalen var för att jag mindes filmen som en av mina absoluta Astrid-favoriter. Och den är ju fin. Två tvillingsystrar som möts i en drömvärld med snälla människor och fina djur. De har varsin häst, en svart med silverman och en vit med guldman - såna där detaljer man älskade när man var barn! I slutet, innan de skiljs åt, säger Ylva-Li (som bor i drömvärlden) "När roserna på busken vissnar, då är jag död" och den andra systern springer gråtande hem till sitt verkliga liv. Sorgligt.
Ja, allt sånt var som jag minns det. Det jag dock inte kom ihåg var att dialogerna var väldigt få i filmen. Det var inga som pratade! Var femte minut sa någon något och sen var det bara tyst igen. Mycket konstigt. Men fascinerade såhär i efterhand att man gillade det som barn.

Ja. Det var min lilla reflektion för dagen. Nu ska jag jobba.

Hej!

Kommentarer
Postat av: Ellauw

Åh, jag kommer också ihåg den! Har för mig att jag tyckte den var lite läskig eller obehaglig också!

2007-09-17 @ 16:34:52
Postat av: Emelie

jag håller med! Abercrombie ska inte finnas i Sverige. Nu finns det ingen status kvar med att ha A&F-kläder. Men man får väl se det från den ljusa sidan, man får tag i deras söta kläder mycket lättare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback