Jag dras till poliser!

Idag hamnade jag i ännu ett polisdrama! Eller ja - "hamnade i" var väl att ta i - men jag åkte förbi! I Skärmarbrink såg jag tre pikébussar med blåljuset på. Folk hade börjat samlas i närheten och alla tittade åt samma håll, upp mot skogspartiet mellan bilvägen och husen uppe på kullen. Jag var helt säker på att jag skulle bli skjuten (nojig, jag vet) för folk såg liksom ut att ducka?
När jag hade kommit ut på Nynäsvägen så såg jag ytterligare polisbussar utanför portarna på huset. En man stod med armarna över huvudet, lutad mot en polisbil, medan konstaplarna visiterade honom. Mycket skumt. Undrar vad som hade hänt som krävde så många poliser? Måste lusläsa lokaltidningarna imorgon.

När jag kom till Tyresö C var det visst en massa poliser där också, enligt Emms. I utryckning. Ja, var är världen på väg, kan man fråga sig.

Träningen gick för övrigt apbra! Jag har aldrig varit på så gott humör efter en Bollmoraträning förut! Alla tjejer slet på som djur och vi gjorde grymma framsteg! Mmm, sånt kan jag leva på i flera dagar efteråt.

Det är typ nu man ska sova för att inte hinna komma på några dåliga tankar att gå till sömns med. Men jag kan inte riktigt än. Snart så.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Det hade med derbyt mellan AIK - Hammarby att göra.....poliserna alltså...

2007-09-04 @ 08:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback