Filmfrossa.

Ja, så var även denna julhelg förbi. Och vilken härlig en!
På julaftons morgon körde jag, mamma och pappa upp till Järbo för att fira med äldsta bror, hans fru och barn. Efter regelrätt Kalle Anka, julmat och paketöppning gick vi ut på promenad och sparken fick haka på. Och så mysigt det var att åka spark och titta på julpyntade hus!
Hemma igen spelade vi pingis (eftersom kidsen fått pingisbord i julklapp) och det var faktiskt sjukt kul. Jag har nog inte spelat sen mellanstadiet.
På juldagen bar det hemåt igen och på kvällen kom bror nr.2 + hans höggravida fru hit. Minst lika mysigt det, trots avsaknad av spark och pingis. Då min bror och hans fru fick presentkort på Elgiganten från mig, följde jag med honom idag för att inhandla en videokamera. Snart är det nämligen dags för bebis - och då ska allt filmas!

Väl hemma igen tittade jag på Mamma mia och det var ju mysig. Och nu sitter jag här. Cast away står på i bakgrunden och ikväll visas Åter till Cold mountain. Jag har för mig att jag bloggade om den filmen bland mina första inlägg. Måste vara två år sen snart? Stört. Den är sjukt bra iallafall. Får se om det blir den ikväll eller någon av de andra hundra filmerna som går. Dessutom fick jag två från bror och Maria, eftersom de har dubbel uppsättning, som jag ännu inte sett. Den svarta Dahlian och Chocolat.
Förresten hörrni, En djävul till granne går ikväll. Om ni inte har sett den, se den för guds skull. Det är en klassiker.

God fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback