O-o-o-ah-ah-ah!

Jag hade svårt att sova på grund av illamåendet och huvudvärken. Kände mig febrig också. Plötsligt vaknar jag till (jag måste alltså ha somnat tillslut) och märker att jag inte kan se ordentligt. Jag ser bara halva mitt vanliga synfält. Då grips jag av panik. Känner med händerna i ansiktet, huden känns som läder under mina fingrar och jag inser att jag är svullen. Springer till duschrummet och möts av en otrevlig syn. Jag är svullen. Och röd. Istället för att bli rädd, blir jag lättad. Det är inget fel med mina ögon. Det är bara mina kinder som skymmer sikten. Kalla mig galen men jag går och lägger mig igen. Har lika svårt att somna denna gång men gör det tillslut ändå. Morgonen efter går jag till jobbet. Mössan är nerdragen över hela pannan. Glasögonen är på. Håret täcker sidorna. Men det går inte att undgå att märka att jag ser ut som en orangutangs arsle i ansiktet.

Det här var i onsdags. Idag har svullnaden och rödheten gått ner något men den är högst märkbar i alla fall. Undrar hur jag ser ut imorgon?
En vän råkade ut för samma sak för ett tag sen. Han behövde bara ta vanlig receptfri allergimedicin för att bli normal igen. Jag har inte haft vägarna förbi apoteket. Det var ju synd för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback