You say delight, I say delete.

Livet är väl för himla roligt. När en sak går vägen är det en annan som skiter sig. Jag blir på riktigt helt effing out-of-this-world utmattad. Jag orkar inte tänka framåt längre. Jag orkar inte oroa mig för saker. Jag vägrar se risker med allt som kommer i min väg. Jag har gjort det i hela mitt liv - sett riskerna framför möjligheterna. Hos mig dyker det alltid upp ett "tänk om..?" innan några som helst andra tankar uppenbarar sig.
Jag önskar att jag bara kunde radera tänk-omet. Trycka delete.
-----
Jag hade en föreläsare en gång, på Södertörns högskola, som alltid uttalade delete "delight". Han gjorde det inte med flit. Han trodde att det hette så. Vi rättade aldrig honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback