Labels or love.

Igår somnade jag typ klockan nio. Jag tror att jag började följa matchen men sen vaknade jag och insåg att det inte riktigt skulle funka. Sen sov jag mig igenom hela det fantastiska åskväder som drog över Haninge inatt. Imorse när jag pratade med mamma berättade hon att hon legat vaken och rädd och tänkt på mig som bor högst upp i mitt hus. Jag hade inte hjärta att säga att jag inte ens hörde när det började regna. Däremot så sa jag att jag hade sovit lugnt. Och det var ju faktiskt sant.

Imorse vaknade jag dock på ett dåligt humör och det har följt mig hela dagen. Jag drömde nämligen att min bästa kompis och mitt ex hade förlovat sig. Aldrig i mitt liv har jag varit så arg, som jag var i drömmen, och det satte väl sina spår. Även fast det är sjukt långt ifrån verkligheten så var drömmen stark och den berörde mig. Jag kunde givetvis skratta åt den på dagen men det är ändå sjukt hur något kan verka så verkligt trots att det är imaginary thoughts.

Arbetsdagen flöt på ganska smärtfritt. Dock så hade den kunnat sluta illa om jag inte hade upptäckt den lilla måsungen som åter igen var ute på vift och stod mitt i min garageuppfart. Någon dag kommer en ouppmärksam förare mangla det lilla livet och efter det vara förföljd av en galen måsmor. Men denna någon ska inte vara jag. Lillmåsen är det första jag tittar efter när jag kör ner till, och upp från, garaget. Vi är kompisar han och jag.

Nu är det snart dags för American Idol. Det var sjukt länge sen och jag har typ glömt bort vilka som tävlar. Eftersom jag vet vem som vinner så kan jag inte direkt säga att mitt engagemang är på topp, men jag ska kolla ändå (om jag är vaken). Istället längtar jag grymt till So you think you can dance börjar. Repriserna sänds varje morgon och det är mitt frukost-sällskap. Det är säsongen när Travis var med som visas. Travis är en gud. Travis kom "bara" 2:a. Jäkla Benji.

Tips: Lyssna på Fergies Labels or love. Titelsången till SATC - the movie. Cool. Yes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback