Al italia.

Herre. Min. Gud. Vad jag har strulat med en resa som ska göras i sommar! Som jag nämnt tidigare så ska ju jag och kära Limpis till Rom. Härom veckan fick jag en inbjudan till min kusins bröllop i Schweiz och det är dagen efter jag kommer hem från Italien, vilket stökar till det lite eftersom vigseln börjar kl. 14 och det inte finns några så tidiga flyg som kan ta mig dit i tid. Så nu har jag helt enkelt försökt få tag i ett direktflyg från Rom till Schweiz men det var ju lättare sagt än gjort! Dessutom dyrt. Jag har varit tvungen att boka tur och retur bara för att en enkelbiljett skulle gå på cirkus femtusenlappen - för en lite flygtur på en och en halv timme! Nu har jag preciiis gjort betalning och jag hoppas få en biljett i hand imorgon. Får jag inte det så lägger jag ner hela baletten och flyger hem till Stockholm som planerat. Jag orkar inte med mer strul.
(Det här kan tyckas vara ostruligt i era ögon men det hela bottnar i att jag och Linn fick en felbokad biljett från början och att det tagit resebolaget två månader att åtgärda efter massa telefonsamtal och påtryckningar från vårt håll.)
Sådeså.

För örvigt så är jag inte riktigt mig själv just nu. Kan inte gå in på detaljer så jag säger inte mer än så.

Midsommarafton imorgon. Jag och Linn ska på någon fest där vi inte känner en kotte. Det lär bli spännande. Nåväl, det verkar vara ett bra gäng så why not liksom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback