Dagens bravader.

Idag åt jag inte lunch med de andra så då fick jag inget husmorstips. Jag var istället på möte inne på Östermalm. Men det var knappt att jag tog mig dit! Taxin som skulle skjutsa mig kunde inte ta sig ner till min arbetsplats för att hämta mig. (Bakgrundsinformation: vägen ner till mitt jobb är uppgrävd och det står lyftkranar och lastbilar i vägen.) När jag kom utanför porten såg jag min taxi lääängst uppe vid vägen men när han insåg att han inte skulle kunna köra ner åkte han någon annanstans. Här börjar vår katt-och-råtta-lek. Jag börjar gå upp mot vägen där jag sett honom, men inser att han kanske försökt hitta en annan nedfart. Då går jag tillbaka istället, försöker läsa taximannens tankar och börjar gå mot industriområdet eftersom jag tänker att han förmodligen kör ner den vägen. Han kommer inte. Då får jag börja gå tillbaka igen för att ensam och stark försökta trotsa lyftkranarna (som en vacker dag kommer att bli min död). Då ser jag min taxi igen, lääängst uppe vid vägen! Jag börjar vinka febrilt och han ser mig och stannar. När våra vägar tillslut möts är vi lyckliga båda två. (Värt att tillägga är att jag kom fram en kvart för tidigt till mötet också, trots detta lilla äventyr. Jag är ute i liiite för god tid ibland.)

På väg in till mötet slår det mig hur sjukt dåligt jag hittar i city. Men idag insåg jag nog hur allt hängde ihop. Det var en liten aha-upplevelse.

Mötet gick fint och jag åkte t-bana tillbaka till jobbet. Det var också ett äventyr. Jag åker aldrig kommunaltrafik längre och idag blev jag pinsamt medveten om hur länge sen det faktiskt var!
Jag hade lånat en kollegas SL-kort (eftersom jag inte äger ett) och hon förvarnade mig om att hennes kort ibland inte går att dra vid spärrarna. Så när jag då kommer ner till spärren och drar det får jag ett rött kryss. Jag provar igen. Rött. Och igen. Rött. Då ser jag en klisterlapp bredvid drag-springan där det står (typ) "Håll kortet framför läsaren tills det att det lyser grönt." Vid det här laget är jag förvirrad och ser mig om efter en "läsare". Jag ser ingen och ger upp och visar kortet för kontrollant-människan istället.
Det fanns ingen läsare. Jag känner mig lurad.

Efter jobbet var det träning. Sen Grey's anatomy. Jag grät en skvätt. I almost always do. Nu blir det till att läsa lite Jenna Jameson. Sen Mitt i Haninge. Sen sova. Nighty.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback