Så inte min dag.

Okej. Idag har inte riktigt varit min dag...
1) På lunchen höll jag på att bli påkörd av en traktor med långa tentakler fram. Eller ja, det var ju inte tentakler... Men långa, stora, taggiga grejer som den kan lyfta saker med. Jag och mina kollegor märkte inte att vi hade den bakom oss förrän den var riktigt nära och då hoppade vi till och började springa. Man trodde ju att han skulle sakta ner då, men icke...

2) Sen fick jag ett blogginlägg tillägnat mig. Det var Julia på jobbet som dedikerat sin fredagslåt till mig och hon valde att spela Mortal combat-theme för att jag härom dagen sa att jag gillade den. Jag spelade den högt och det var bra stämning på jobbet. När jag sen skulle förflytta mig några meter över golvet gick jag och småboxades lite i luften (eftersom jag inspirerats av låten och videon) och helt plötsligt slås jag av en brinnande sensation i handen. Jag hade boxat rakt in i en pelare! Smärta! Nu är handen öm och jag tror handleden är vrickad eller nåt... På riktigt.

3) Jag skulle handla en lite sen födelsedagspresent till pappa efter jobbet. Jag parkerade fint i en ficka utanför affären men när jag kommer ut igen har någon parkat precis bredvid mig så att jag inte kommer in i bilen. Tobak-affärs-gubben kommer ut och berättar att han sett ägaren till den dubbelparkerade bilen gå in i den tomma lokalen bredvid. Jag knackar på där och öppnar dörren men gubbarna inuti lokalen hör mig inte. Då kliver jag in några steg och ropar högre. De ser mig, hör mig och en kommer ut för att ta bort bilen. När jag lyfter på fötterna för att kliva ut på trottoaren igen så inser jag att jag sitter fast lite lätt. Jag har gått på nycementerat golv! ("Jaha, det var därför det såg så kladdigt ut!"). Jag ursäktar mig med någon dum kommentar och snubben säger att det är okej. Men hallå, vaddå pinsamt?

Ja. Sen hade jag träning. Tur att jag inte råkade göra något dumt där. Och jag lyckades ta mig hem också. Nu borde ju resten av kvällen vara en lätt match.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback