Alla helgons dag.

Imorse när jag vaknade kunde jag inte lyfta på huvudet. Det var en obehaglig känsla. Förmodligen hade jag sovit konstigt och vaknat med nackspärr. Att köra in till Gullmarsplan var en pärs och jag fick "roa mig" med att hålla upp mitt huvud med den handen som inte var på ratten. Jag plockade upp Hilda, Lina, Katrin och Cissi och vi drog iväg till Katta för att planera domarutbildning. Alltid trevligt att hänga med folk utanför föreningen.
Klockan 16.30 bar det väg hem igen. Köera i Söderledstunneln var enorma och jag förstod inte vart alla människor var på väg en lördagskväll. När jag hade släppt av mitt sällskap i Gullmars igen och åk förbi Globen såg jag det. Alla skulle till Skogskyrkogården såklart. Det var mäktigt att se alla bilar på väg till, och vid, kyrkogården. Svårt att inte bli berörd.

Sedan jag kom hem har jag badat varmt, fått massage med tigerbalsam och försökt svettas bort min värk. Det är en än så länge en icke-fungerande metod.
Nu ska jag istället försöka sova bort det men det känns lite som att det är dömt att misslyckas. Det är ungefär som att försöka bota en värk man fått av att gå in i väggen med huvudet först, med att gå in i väggen igen. Funkar sådär...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback