Fröken fräken.

Sitter och tittar på Tonårsliv som Cillo är med i (och jag med ikväll, visade det sig) och de visade lite från Cillos klass och en redovisning de hade haft. Just den lilla korta scenen rörde upp en massa känslor inom mig. Jag blir imponerad av människor som vill bli lärare för årskullar som verkligen inte vill annat än att slippa skolan, men samtidigt blir jag rädd när jag tänker på att dessa människor ibland är helt opassande som lärare. Det blir inget annat än en ond cirkel. En bra lärare vet vad som krävs för att motivera elever. Jag tror det är alldeles för många kids där ute som har dåliga lärare. Fy.

För övrigt var det kul att se lite cheer idag. Och bilder från Beach cup. Shit, det känns verkligen som år sen, tycker ni inte?
Nu är SM nästa mål! Det kommer snabbare än vi kan ana! Woohoo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback