Mitt 2009.

Januari: Påbörjades med en feber som var utom denna värld. Den 10:e föddes min underbara lilla brorson Emil. Eagles vann Beach Cup och blev Årets lag på Haninges idrottsgala.

Februari: Obcessade lite för Den Vackra mannen som jag delade garage med på före detta jobbet. Gick och såg Caution! med BOUNCE och fick krama Benke (ohmy-freakin-god!) och dansa med Fille.

Mars: DM Sthlm innebar silver för mina örnar medan Fabest tog hem hela kalaset. Jag dömde DM Mellan och Södra, där den senare innebar ett roligt äventyr på Köpenhamns flygplats. Jag upptäcker Melissa Horns underbara texter.

April: Jag köpte ny lägenhet. Jag åkte till Daytona Beach för att få uppleva NCA College Nationals live. Lissy var mitt resesällskap. Jag kommer aldrig glömma den resan. Min lägenhet läggs ut för försäljning - och säljs. Jag får reda på att Den Vackra mannen har tjej = obcessheten slutar. Jag säger upp mig på jobbet.

Maj: Jag går på en fest i Kulturhuset. Jag svimmar på träningen. Jag får ett halsband av Eagles på SM-genrepet som jag fortfarande bär var dag. Eagles vinner SM men Fabest blir 3:a, glädjen smolkas när drömmar går i kras.

Juni: Jag åkte till London med Linn för att se Britney. Jag fick tillgång till min nya lägenhet och renovering påbörjas. Jag "antastas" på tunnelbanan på väg till en dejt. Emil döps. Jag åker till Malmö två gånger med Fabest för att spela in Rampljuset. Jag jobbar min sista dag på Frida Förlag, tårarna vet inga gränser. Michael Jackson dör.

Juli: Jag medverkar i SVT:s morgonsoffa, tillsammans med tre örnar. EM på hemmaplan, Eagles blir 5:a. Vi dansar på stan och i fontäner och kvällen etsar sig fast i mitt hjärta. Laget har tryouts. Jag börjar träna regelbundet på SATS.

Augusti: Den sex veckor långa semestern är slut och jag börjar på mitt nya jobb. Jag blir beroende av chai latte. Jag glömmer en påse med kläder på bussen. Jag tränar med Korps. Mina före detta arbetskollegor bjuder på femkampsdag på Grönan. Jag börjar läsa Stieg Larsson-trilogin.

September: Åker på konferens med nya jobbet. Går på kräftskiva hos Tony Irving. Jag blir "antastad" på väg hem från bussen. Jag går på återträff med Sharks.

Oktober: Jag fyllde 28. Jag lurar en tjej på jobbet att Zlatan är min kusin. Det snöar. Jag jobbar på Blog Awards. Vi har vårt årliga Brandon Camp med älskade Peter och Torian. Jag såg MJ:s This is it på bio. Jag firar Korps-Johans födelsedag.

November: Går på Thriller live på Cirkus med Linn (och friade till en på scen), fantastisk show. Jag svinis-vaccineras av Linda, tjoff utan att behöva köa. TK-arbetshelg. Jag julpyntar lägenheten. Klipper till en ny frisyr. Träningarna är allmänt fantastiska denna månad.

December: Jag fastnar i hissen på jobbet. Går på Backstreet Boys-konsert på Hovet. Åker till Järbo och firar en brorson. Ser Idol-finalen i min soffa, med Melissas Erik-skylt. Har julavslutning med fantastiska föreningen. Firar jul i dagarna tre. Ser Avatar 3D på bio.

Ikväll firar jag in det nya året i goda vänners lag.

Tack för det här året 2009. Du har gett mig stora förhoppningar inför det kommande.

GOTT NYTT ÅR alla fina (ja, du med Mindy)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback