Overload!

Idag gick 10 stycken från jobbet och åt på den nya thai-restaurangen. När vi kom tillbaka skulle vi ställa oss i hissen. Då var vi bara sju, eftersom vi tappat några på vägen, men när dörrarna var på väg att stängas började istället hissen pipa och visa "overload" på displayen. Blickade vi lite lägre ner än displayen kunde vi fint läsa att hissen tog max åtta personer och 630 kg (märk väl att vi var färre). Då klev jag och Hanna ut ur hissen (märk väl att den fortfarande pep när jag steg ut) och jag skrek "Ni är inte åtta, ni är feta!" och började traska.
Dagens roliga händelse.

Idag har jag dessutom hälsat på två olika golden retrievers. En tillhör byggjobbarna utanför jobbet och hundtricket funkar ju verkligen eftersom vi 20 tjejer alltid stannar och hälsar när hunden är där med dem.
Den andra överraskade mig när jag kom till träningen. När jag öppnade bildörren efter att ha parkerat var han på väg att hoppa in i mitt knä. Ägaren kom springandes med ursäkten att hunden alltid tror han ska få följa med när någon öppnar bildörrar. Sweet.

Och vet ni? Jag orkar inte omformulera mig i detta inlägg, trots att jag stör mig något fantastiskt på mitt språk.
Crap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback