Poliiis.

Idag hamnade jag i polisdrama igen. Eller ja, drama och drama... Men jag var mitt i schmeten. Glad i hågen satt och körde, i relativ laglig fart, förbi McDonald's vid Sköndalsavfarten... Där råder 70 km/h och jag låg väl på cirkus 74 när jag får syn på en civilpolis i diket. Samtidigt som jag kör förbi honom, blir jag omkörd och stackaren i den bilen nästan tvärnitar när han får syn på polisen (som jag "täckt" för honom). Han tror att han klarat sig och kör in framför mig, men då åker polisen upp ur diket, in bakom mig, förbi mig och in framför mig. Här någonstans börjar jag bli nervös men jag intalade mig själv, när polisen slog på blåljuset, att man gör sånt bakom den man vill stoppa. Jag var dock lite osäker men när jag såg både bil framför mig + polisbilen stanna intill vägen körde jag lättat förbi. 100 meter senare, precis där det slår om till 90 km/h, ser jag en annan civilpolis, även han med blåljuset på. När jag puttrar förbi ser jag att han också stoppat någon. Så kan det gååå när man trampar gasen i botten. Morons! Mihihi.

Har för övrigt haft en riktigt trevlig eftermiddag/kväll efter jobbet. Vem hade kunnat ana det? Pas moi.

Muah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback