Fanta-story.

Min första dag på VeckoRevyn fick min kollega ett paket med då pånytt-lanserade Fanta California lemon. Det var alltså i augusti. Då tog jag en flaska och ställde på mitt skrivbord. Ifall jag skulle bli sugen liksom. Sen dess har den stått där bredvid datorn, orörd. Fredrik, som brukar komma in och jobba en dag i veckan, trodde länge att jag varje morgon köpte en ny flaska, eftersom han inte förstod varför den annars skulle stå där.
Nu när vi flyttade fick min Fanta-flaska följa med. Bara för att liksom. Men Fredrik, som kom in igår, trodde att jag hade gjort mig av med den så på lunchen köpte han en ny till mig, eftersom han saknade att se den andra på bordet.

En stund igår hade jag alltså två. Sen drack jag upp den ena. Jag har kvar den gamla. Allt annat hade känts fel.

Jag tyckte det här var en fin historia att berätta, for some reason.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback