Zlatan är min kusin.

En av mina kollegor är helt galen i Zlatan (mannen som inte behöver sitt efternamn). Precis innan vi skulle lämna jobbet igår fick hon reda på att han var på ett café i hennes hemmakvarter. Hon blev alldeles till sig i trasorna och började hysteriskt vifta med armarna, springa runt, hoppa och skrika. Tyvärr skulle hon inte hem efter jobbet och blev därför lite deprimerad av hela situationen. När hon var på väg mot toaletterna så sa jag något i stil med: "Oj, så hysteriskt det blev nu, hur skulle hon reagera om jag berättade att han är min kusin?". Min kollega hörde dock inte skämtet, men resten av redaktionen gjorde det och blev nyfikna. Efter en stund dementerade jag givetvis "nyheten" men ville gärna spinna vidare på den med min kära kollega. Jag satte en post-it på hennes dator och skrev:
"Hemlis! Zlatan är min kusin. Du kan få hans nummer!" Sen gick jag.

Idag kom hon in med stora ögon. Redaktionen hade backat min post-it igår. Hon hade hela eftermiddagen/kvällen funderat över om det skulle kunna vara sant. Hon hade ringt sin mor och berättat allt.
Varför hade jag inte sagt något innan? Jag kanske bryr mig om Helena och inte velat rasera familjelyckan? Jag kanske ville bli omtyckt för att jag är jag och inte för att Zlatan är min kusin?
Åh, hon är så söt. Men hon blev himla ledsen när jag sa att det inte var sant.

Men iochförsig. Vi talar ju samma språk. Vi skulle kunna vara det.

Se min kollegas version av det hela här.

Kommentarer
Postat av: stamma

men ååh..

jag trodde ju nästan på det.. hahh

Postat av: stamma

trodde alltså på att ni va kusiner nu när du skrev de lejla =) och NEJ ni som läser det här.. det är inte jag som är den galna kollegan haha, lät som det ;)

2009-10-08 @ 13:40:31
URL: http://enjoystamma.blogg.se/
Postat av: Karolina

Jag heter iofs Karolina, Stamma. ;)

2009-10-08 @ 13:46:22
Postat av: stamma

Oups haha trodde jag va inne på lejlas! :$

hoppas inte cheersverige och veckorevyn-läsare ser det här nu..

2009-10-08 @ 13:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback