Me and the old men.

Ni vet min deal med gamla gubbar? Idag började jag nästan gråta på lunchen på grund av en.

Jag var på väg ner för Kungsgatan när jag passerar en gammal, gammal man med två kryckor. Jag hade kunnat krypa baklänges förbi honom. Så sakta tog han sig fram. När jag gick förbi hörde jag hur han frågade efter ett visst nummer på Kungsgatan. En byggkille hjälpte honom så gott han kunde men verkade lite osäker på sitt svar. Jag gick förbi, in på en restaurang, det var kö, jag fick vänta på min mat och sen gick jag tillbaka. På vägen upp passerar jag gubben igen som nu vandrat cirka 10 meter uppåt gatan. Denna gång står han och frågar en annan man om adressen och jag hör hur mannen svarar att numret ligger på andra sidan och blaaablaaa. Då kom det en tår, för jag tänkte på att den gamla mannen verkligen försökte ta sig någonstans, och att allt gick emot honom.

Fy bybblan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback