Metro vs. City.

Ni vet hur jag känner för gamla gubbar? Liksom, känner med dem?
När man kommer till Gullmarsplan varje morgon möts man av Metro- och City-utdelare. De förstnämnda är alltid unga tjejer och killar. Folk som precis gått ut gymnasiet typ. Citys utdelare däremot är två gamla gubbar. Varje dag, samma gubbar. Pensionärer. Och de är alldeles rosa i ansiktet av kölden och ler alltid mot alla, även om majoriteten av folk väljer Metro framför City. Jag har ju naturligtvis blivit tvungen att ta City nu. Även fast jag inte gillar den. Ibland tar jag båda, bara för att gubbarna inte ska behöva mötas av nej hela tiden. Mitt hjärta går typ sönder när jag ser hur nästan alla bara går förbi dem utan att ta en tidning.
Aj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback