Morr, spott och fräs.

Jag stör mig något så fantastiskt på folk ibland. Igår, när jag stod och trängdes med resten av publiken som skulle till Talang, så gick det åter igen upp för mig hur idiotiska människor kan vara. Svenskt folk. Personer som bor i "lilla landet lagom" och är mer timida än folk i länder på sydligare breddgrader. Men så i kö-sammanhang, eller folkmassor, så är det som att de alla förvandlas till djävulen själv. Tanter, barn, tonårskillar, småbarnsmammor - alla är idioter! De trängs, försöker diskret putta sig förbi en, trots att de inte har någon som helst rätt till det. I situationer som dessa växer mina horn ut i pannan och jag förvandlas samtidigt till en orubblig pelare. Folk kan försöka putta och peta hur mycket de vill, men jag rör mig inte en tum. Jag lutar mig nästan hellre lite mot dem istället. Men de spelar givetvis dumma och fortsätter putta. Aaaah!

Och så idag... jag läser Expressen på lunchen och svenska folket har röstat om de nya Hollywoodfruarna. Hur bra är de egentligen? Maria Montazami får ju fantastiskt mycket röster (med all rätt!) men de andras procentsatser är blygsamma. Och så har läsarna citerats där många av dem väljer att prisa Anna Anka för att hon ratat de nya Hollywood-donnorna. "Anna Anka, du måste ge dem lite av din stil." går att läsa. Hallå?!?! Peeeople? Har ni redan glömt att Anna Anka var galeningen från förra säsongen? Att det vilt debatterades om hennes kvinnosyn? Klart ni kan få hålla med i hennes åsikt om de nya tantalurerna men höj henne för fasiken inte till skyarna om du spottade på henne förra året!

Aaaah! Jag är uppriktigt superirriterad över detta. Folk ser inte längre än näsan räcker ibland. Aaaah! Det är sällan jag blir upprörd men nu är jag fasiken det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback